Sporcular kahvaltılarında neler yiyor nasıl besleniyorlar diye merak ediyorsanız benim kahvaltıma göz amanızı tavsiye ederim . Kahvaltım 2 çeşitten oluşuyor . Birinci kahvaltı kaliteli karbonhidrat ve kana hızlı karışacak sağlıklı şeker ve doymamış yağ asitlerinden oluşuyor. İkinci kahvaltım ise vücudun %95 ine kadarını sentezleyebildiği sağlıklı  protein olan yumurta ve tabi ki tüm bu kahvaltıyı bir şölene çeviren bir salata .Bu tarifte birinci kahvaltımın tarifini vereceğim. Kilo almak isteyen sporcular için ideal. Ayrıca kütle hacim yapmakta zorlananlar içinde şiddetle öneririm.Keçiboynuzu pekmezi gece boyu düşen kan şekerinizi hızlıca dengelerken ,tahin, ayçekirdeği içindeki yağlar ve tarçın yağ yakmanıza yardımcı olacak.Umarım beğenirsiniz .

1. Kahvaltı : (Tahinli Keçiboynuzu Pekmezli Krep)

Malzemeler :

50 gram yulaf ezmesi

5 yumurta beyazı 1 tam yumurta

Tarçın

Üzeri için 1 çorba kaşığı tahin keçiboynuzu pekmezi karışımı (tahini 2/3 pekmezi 1/3 oranında karıştırıyorum)

Üzeri için ayçekirdeği içi (5 gram kadar)

Toplamda (ortalama ):  30 gram protein 15 gram yağ (sağlıklı yağlar) , 50 gram karbonhidrat 420 kalori 

Hazırlanışı : 

Yulaf ,yumurtalar ve tarçını blendera atıp çekiyoruz. Daha sonra pişirme spreyi sıktığımız ya da peçeteye yağladığımız tavaya döküp 2 taraflı pişiriyoruz ve servis tabağına alıp üzerine tahin-pekmez ve ayçekirdeği içini serpiştirip filtre kahveyle servis ediyoruz.

IMG_8634

Afiyet olsun.Bol Sporlu Günler .

yorum
  1. emin dedi ki:

    Müthiş tarifler. Bunca yıldır spor yapıyorum böylesine güzel tarifler görmedim. Üstelik çok pratik. Elinize sağlık.

  2. Osman dedi ki:

    pratik olması cok güzel ve sabah kolay tüketilebilir teşekkürler

  3. Ahmet dedi ki:

    Krep için hangi tavayı kullanıyorsunuz?

Yorum bırakın