Lor peyniriyle hazırlanan bir başka tarif umarım beğenirsiniz.

Malzemeler : 

100 gr lor peyniri :  17,3 gr protein , 0,4 gram yağ ,  1,9 gr karbonhidrat ,  85 kalori 

40 gr yulaf ezmesi :  5,0 gr protein , 2,8 gram yağ , 24 gr karbonhidrat , 142 kalori  

Sarımsak granül

Toz biber

1 adet yumurta :   6 gr protein , 5 gram yağ , 0,6 gr karbonhidrat , 75 kalori  

Hazırlanışı :

Lor peynirini , yulaf ezmesini derin bir kaba alıyoruz eğer lor peyniriniz çok kuruysa 1-2 yemek kaşığı su koyabilirsiniz.Sonra sarımsak granül yoksa ince sarımsak da doğrayabilirsiniz 1-2 diş ve toz biberi üzerine serpiştirip yoğuruyoruz. Elimizle şekil verdiğimiz lor peynirlerini bir adet yumurtayı kırdığımız kaba batırıp , çok çok az zeytin yağı ile tavada 2-3 dk iki tarafı da kızarana kadar pişiriyoruz. Dilediğiniz yemeğin yanında kullanabilir hatta direkt bu yemeği bir öğün olarak tercih edebilirsiniz. Ben salondan geldikten sonra 2 adet haşlanmış yumurtanın yanında 2 tanesini servis ettim tadı çok güzeldi 🙂

Harcımızdan toplamda 3 köfte çıktı toplamda :  28,3  gr protein , 8,2 gram yağ , 26,5 gr karbonhidrat , 302 kalori  

1 köftede ortalama :   9,4  gr protein , 2,7  gram yağ , 8,8 gr karbonhidrat , 100 kalori  

1 adet haşlanmış tam yumurta 1 adet beyazı -2 adet kızarmış lor peyniri ve yeşilliklerle hazırlanmış yemeğimde ortalama :   29  gr protein , 11,5 gram yağ , 22 gr karbonhidrat , 320 kalori  

Afiyet olsun bol sporlu günler.

 

yorum
  1. Murat dedi ki:

    Merhabalar Kerim, öncelikle çok güzel bir blog, Şubat ayından beri her gün takip ediyorum. Çok güzel yemekler paylaşıyorsun, tariflerinden güzel fikirler alıyorum kendimce. Şimdiye kadar hiçbirini deneme şansım olmadı ama bu kez kızarmış loru görünce deneyeyim dedim. Ne de iyi etmişim, gerçekten çok lezzetli bir tarif. Bu satırları yazarken bir yandan mideye indiriyorum 🙂 Ben şöyle küçük bir değişiklikle pişirdim onu paylaşayım yeri gelmişken. Lor yerine kaşar loru, bütün yulaf yerine de robotta çekilip un haline getirilmiş yulaf kullandım. Sarımsak yerine de bir çay kaşığı karabiber, bir çay kaşığı da pul biber ekledim yoğururken. (Tadını aldığım için söyleyebilirim ki, eminim sarımsakla harika olacaktır, ben elimin altında bulunmadığı için koymadım) Yumuşacık pofuduk bir köfte oldu bu şekilde. Kalan yumurtayı da köftelerden sonra tavaya atıp scramble şeklinde pişirdim. Tarif gerçekten çok lezzetli. Eline sağlık 😉 Bir de şunu ilave edeyim, okuyup da uygulamak isteyen olursa diye; kaşar lorunda normal lora oranla daha fazla yağ vardır. Kaşar loru kullanacaklar olursa besin değerlerinde bunu göz önünde bulundursunlar.

    Görüşmek üzere.

    Murat

  2. eyup dedi ki:

    en kısa zamanda denicem bende…

  3. Sergen dedi ki:

    tarif harika, teşekkürler.

Yorum bırakın